Monday 9 March 2009

طمنى يادكتور بابا هيتحجز


مش عارف انا كنت متردد قبل ما اكتب بس امبارح وانا بتكلم مع واحد صحبى لقيت عنده نفس الشعور فتأكدت.
فى اول كام يوم كان لما واحد يجيب ابوه (غالبا بيبقى متجوز وابوه كبير فى السن) الطوارئ كنت باطمنه واقوله هيبقى كويس ويروح معاكم كان رد فعله بيبقى غريب وكان بيسكت.
مرة فى التانية لمست معايا وفهمت الفولة.
معظمهم جاى يتخلص من ابوه وخدمته علشان يفضى لمراته ومفيش مانع عياله
امبارح بس كان فى زوجة وشها مكشوف شوية كان ابو جوزها راجل كبير ورجله مقطوعة وكانت كل شوية تسالنى هو هيتحجز يادكتور وانا كنت باقولها مش عارف اسألى النائب.
وانا بتكلم مع النائب قالى بعد ما الراجل ياخد كيس الدم يخرج. الست كانت واقفة ورانا وسمعت ومش عارف ليه الناس بتفتكر ان انا الى بياخد القرارات
وجت تكلمنى ان كده ماينفعش و مينفعش يروح .فى الاول كنت باتكلم معاهم بالراحة وبعدين لما الراجل جه يكلمنى هو كمان ان الحالة حرجة و ان الدكتور فلان الفلانى قال انه لازم يبقى فين انا اتنرفزت منه و من بجاحته وانه بيعمل حوار علشان يخلص من ابوه ولبست الوش الخشب وشاورتله على النائب وقوللتله روح قوله الكلام ده.....
الراجل سكت لانه عارف ان النائب هيبهدله لو قاله كده وانا خلصت الشفت بتاعى وروحت مكتئب عمال افكر ازاى اخلى ابنى مايعملش معايا كده.......

5 comments:

  1. بسيطه يا مصطفى بيه
    ما تخلفش
    انت فين اصلا دلوقتي في الطوارىء؟

    ReplyDelete
  2. عايزه ميعملش معاك كده
    بجد والله
    شوفت قصيده اخوك كلم ابنك
    وانت تفهم وتعرف انك لو عملت كده عمروا ما هيعمل معاك كده

    ReplyDelete
  3. انا دلوقتى فى غرفة الاسعافات الاولية ....بس هو مين حضرتك

    ReplyDelete
  4. انا معجب يا مصطفى
    حكولي عن جمالك وروعتك ودقنك اللي بتحلقها كل يوم وشعرك المتسرح الجميل فقولت اسألك انت عامل ايه وفين عشان لو كنت فاضي ازورك

    ReplyDelete
  5. انت بتتكسف من اسمك ولا ايه ياعم ...وبعدين اية دمك اللى زى العسل

    ReplyDelete